2005-01-19

Bölande politiker

Snyft, snyft. Först kungen, sen härmapan Persson. Till råga på allt börjar Maud också! Fan da, grinmaja. BöööÖÖöööl. Jag åkte buss mellan Avesta och Hässleholm i söndags (på väg till Lund), och sure. Ingen vacker syn. Men offentliga krokodiltårar? Njä, bara patetiskt. En annan böltant är hon som kallade mig Kinderägg (krönika 19/1). Nu antyder hon att jag inte är feminist, att jag är smygmoderat och sitter på höga hästar för att jag inte tror på kvotering...jag bollade tillbaks en liten gudrun. Sen flinade jag lite, måste jag erkänna. "Liberala kvinnor", heja er! Jag ska donera några synålar, förkläden, dammsugarpåsar och symaskiner till er om jag blir rik.

På jobbet skröt (s) om "Upplevelsesatsningen", jäkla flumeri med skattepengar.

Träffade en gymnasietjej som heter Nadia på pendeln hem, har sett efter henne tidigare på en fritidsgård. Kul tjej, påminde om hårtussarna jag klippte av henne när hon gick på högstadiet, frågade om hon fortfarande pysslade med cirkus och om hon röker (aj, aj vilken härlig utskällning man fick ge första gången man tog fast dem...). Hon läste city och kanske ska man skriva något om brudarna från Tumba. Klurar bara på vad, det finns så mycket att berätta om galningarna.

Annars lugn dag, hann handla. Sia hotar med att slåss på nästa fest, Jimmy och Tim planerar tydligen att anmäla mig till Roomservice. Tack ska ni ha. Tim, jag kommer ju och inspekterar din lya på lördag, så jag skulle inte vara så kaxig om jag var du ;-)

Passionsfrukten var skitgod, men papayan smakar papper. Om ni tröttnat på citrus.


Inga kommentarer: