2005-01-12

Idétorka

...klurar på textidéer. På sistone har alla skrivit sämre än vanligt (ink. Boris till min stora förskräckelse), och ALLA i hela Sverige har skrivit om Katastofen. Vare sig de haft någon unik (ens speciell?) idé om det eller ej.

Jag är i alla fall säker på vad jag INTE ska skriva om. Hallå, det finns faktiskt massor av annat att irriteras över än jordens eventuella undergång. Ta bara folk som tränger sig. Tjuriga människor. Fördomsfulla människor. Kollektivister. Folk som pratar högt. Folk som pratar tyst. Folk som inte alls pratar! Öppna käften f-f. Eller håll käft. Gamla gubbar som fäller töntiga kommentarer som "nämen hej, en liten flicka som öppnar dörren!". Kulturstöd, elitfeminister, kvinnoförbund, RökhelvettesFörbudet. Feghet. Bristen av det civila samhället. Övertron på FN. Att folk inte bryr sig om ruttna politiker och fiffel. Ge era stålar da, men låt mina vara. Suck. Jag är kommunalt anställd. Trött, grinig och nu blev jag helt utmattad.

Skriver ihop något imorgon istället.

Inga kommentarer: