2005-01-11

Snurrdag med politiker

Riksdagsledamöter på rundvandring i Botkyrka. Vi träffade på allt från mina favoritbrudar Paula och Ninve, i neonkläder på väg till Tumba gymnasium, till en katolsk pastor i Fittja som välsignar bilar med att skvätta lite dopliquid (helt seriöst).

Allt gick som planerat och med tanke på min (extremt) bristfälliga sömn förvånade jag mig själv som vanligt.

-"Vad du klarar av! Ja, tänk", sa Stig från fullmäktige.
-"Ja, tänk. Jag åt mycket spenat som barn".

Cecilia Wikström från riksdagen har en bok om död aktuell. Där står det något i stil med "håll tyst, håll hårt, håll om".

Undrar vad man skriver om livet. "Håll tyst, bit ihop hårt, håll ut"?

Nog om jobb och stress: det händer mycket annat nu. Årsmöten, årsmöten, årsmöten, FS-möten, årsmöten, UL och FS-möten. Plus att jag snart bubblar arg liberal feminism lite här och var och Turkiet för FMSF i februari. Till råga på allt börjar stureakademin, något jag faktiskt ser fram emot sisådär ett år efter examination av magisteruppsats. Den gav mig så sura akademikeruppstötningar att jag aldrig skulle tro att jag ville tänka igen. Men å andra sidan är globalisering och politik annat än reggressionsanalyser med ziro korrelation. Heja. Håll tyst, bit ihop hårt och -hej och hå- *** **.

Inga kommentarer: