2006-07-04

Almedalen, tisdag

Miljömupparnas dag i dag, de har inte synts till ett dugg. Annat var det i går (Kd) och i söndags(milt uttryckt....) med socialdemokraterna och "unga socialdemokrater". Hitler jugend som någon kolumnist skrev. Ssuarna ger inga friska vibbar. Annars finns en massa "friska" föreningar och rörelser i området. Företagarna, Skattebetalarna mm.

Nu till viktigare saker än politik. Vädret är helt underbart. Jag flagnar!
Jag har fotat Anders Wijkman! Stod en bit i från med zoomade rejält. Grrr...
Ida Gabrielsson var ganska duktig i en debatt (också snygg).
Fredrick Federley hade sjukt snygga strumpor i går, och matchande slips. Svart-vit-randigt.
Någon har skvallrat för Munkhammar att jag sprang maraton snabbare än honom. Hoppas det inte är min blogg.
Sverigedemokrater och liknande syns inte till alls (trist).

Jag har pressleg och lyxar runt, kommer in överallt och känner mig redan sliten. Av festande. Minglande. Hejande.

Men det är kul, riktigt kul. I går blev det många kduare, konservativa typer som sjöng sjuka visor (när JAG tyckler att det är sjuka visor så är det det). Men trevliga. Kvällen slutade med ett gäng liberala studenter varav den ena ville bli fotad med Majoren. När jag skulle fota var jag tvungen att ropa "Björklund, titta upp". Han var så...ja, han led inte av torka direkt.

Hmm...annars finns inte så mycket skvaller att komma med. Jag hade rätt i en sak: Almega har bäst käk.

Nu drar jag vidare...ha det fortsatt underbart var ni nu befinner er i Sverige.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Shit, sån strump-slips-combo har jag också.

Är jäkligt dåligt med rapportering från Almedalen med tanke på hur många journalister ni verkar vara. Antar att det är subventionerat sommarlov för politikernördar.

sakine sa...

Oj,oj,oj...nu börjar man känna sig lite sliten. Har debatten med jagvillha:arna senare i dag.

The Kristet Utseende? Haha...förra året på Hultsfred lååångt in på natten fick de presentera sig.

"Öööö...är ni ett band eller??"

Trevliga. Men jag fattade aldrig den där toaborsten.

Onda är vi alla btw. Nu måste jag vidare igen...har inte börjat sakna Stockholm ännu, det beror nog på att hela min bekantskapskrets befinner sig här. Verkligen galet.

Anonym sa...

Saki, nästan allt du skrev där var sånt som ingen bryr sig om...

Vad vi verkligen vill ha är SKVALLER och BILDER....sätt lite fart va?

sakine sa...

Sia, din utseendefixerade nörd.

Apropå skvaller hamnade jag och Benji i Resumé häromdagen (på ett "skvallerfoto"), vi blev apfula på fotot båda två.

Hmmm...bilder kommer på söndag! I dag har jag småpratat med Jimmy Åkesson och ska strax till debatten med planekonomerna. På torsdag ska jag - om nu inget händer, det brukar det nämligen - vara med på SVT24 och kommentera Fp.

Håll utkik!

Anonym sa...

Antigne har du solsting eller så skämtar du med mig. Jag skrev SKVALLER, inte sånt som alla redan vet.

Btw, har du sett din chef på Almedalen? Hälsa att jag svettas på kontoret varje dag...inte =)

sakine sa...

Sia, gå & lägg dig ;)

Nu har du bilder att spana in.