2006-08-14

Nya Moderaterna & PR

Fick nyss syn på Moderaternas stora annons i dagstidningen. Hrm. Spontant:

1. Trevlig
2. Snäll (För snäll?)

= Folklig & PK. Viktigt att man når ut och upprepar vad det är för planekonomiskt missfoster till arbetsmarknad vi har. Det är vad allt handlar om.

Men, och här kommer ett stort men: Jag var nyfiken på vilka invandrarspråk de har tagit hänsyn till på sin hemsida. I diverse PR-blaskor har de ju fått beröm för att de skulle ha med de 18 största blattespråken. Men...var är kurdiska? Turkiska? Assyriska/syrianska? Fusk!

Noll koll, eller bara slarv?

15 kommentarer:

Anonym sa...

Äh, va inte sur nu. De största språken, du sa ju det själv =)

Skämt åsido, jag har för mig att det finns 60000 iranier och 70000 kurder i Sverige...och farsi finns ju med så det är lite skumt. Å andra sidan så pratar kanske många av kurderna andra språk som farsi eller turkiska.

sakine sa...

Din skäggiga lillturre Sia, läs vad jag skriver! Inte ens turkiska fanns med.

Anonym sa...

Men ärligt, turkiska är väl lite av ett skitspråk? Jag menar om du fick välja mellan turkiska, kurdiska eller farsi (persiska) på moderaternas hemsida, hur hade du valt då?

Jag hade prioriterat 1. Farsi, 2. Japanska och 3. Ett språk, vilket som helst, som talas av människor utan ett land.
Det är alltså mycket troligt att kurdiskan hade fått en hedersam tredjeplats. Men turkiska, noowaaaayyy!

sakine sa...

Sia! Nu får du ge dig.

Moderaterna också. Om de menar allvar med att bli ett folkets parti. Då räcker inte bara svenska arbetare, yau.

Var håller Gringo hus i min kamp mot språksnobbismen? (Dvs det enda område där de gör nytta)

hrm sa...

Kan du inte språket eller?

Anonym sa...

Jag tycker att det räcker med ETT språk, nämligen svenska ...för begriper man inte det ska man inte heller ha rösträtt, och behöver följaktligen inte lägga tid på svensk politik ;o)

sakine sa...

Hall, det är min PR-konsultsida blandat med mina nationalistiska drag som dyker upp tror jag.

RL din smygnasse! Du vet väl att modersmål är vägen till...öh...svenskan? För det har Mona sagt. Och alla andra också, numera.

Anonym sa...

RL din smygnasse! Du vet väl att modersmål är vägen till...öh...svenskan? För det har Mona sagt. Och alla andra också, numera.

Mona och vilka alla andra? ...jag har iaf aldrig sagt det, men ok danska, norska, finska och tyska kan dom ju också ha med, så blir det ju lite mångkulturellt :)

hrm sa...

FYI, nationalistiska sidor suger när det inte gäller idrott.

Unknown sa...

Rätt besynnerligt. Moderaterna ligger ju till exempel en delad tredjeplats bland bland besökarna på kurd.se.

sakine sa...

Gunnar, oj den där sidan hade jag missat helt...ser liiite vänster ut, om man säger så. Heja Raj-Raj!

Hall, där ser man. Äh, alla liberaler har sin egen slags svaghet för nationalismen. Somliga mer, andra mindre. Känn dig inte ond.

RL, danska, tyska & finska?! Hell no. Inte så konstigt att blattarna i dessa länder vägrar lära sig - det går ju inte! Försvenska Norden, snälla..

Anonym sa...

Inte så konstigt att blattarna i dessa länder vägrar lära sig

Desto mer anledning att inte köra en massa onödiga och ovidkommande rappakaljaspråk och andra irrläror ;o)

Per Hagwall sa...

kurd.se:
"15 tebax"
Småländska moderater kräver skattesänkning?

hrm sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
hrm sa...

BAH! Nationalstater bode förbjudas.

fast det är klart, om det räknas som nationalism att ha en crush på Sanna Kallur så är jag guilty as charged.