2006-09-16

Hittade röstkortet...

...i högen av räkningar, som jag nyss gjorde mig av med.

Okej. Jag kommer förmodligen att bestämma mig för vad och vem jag röstar på i morgon när jag masar iväg till vallokalen. JA! Man måste gå till en lokal. Annars är det fusk. Inte samma känsla. Att jag kommer att rösta på (m), (c), och/eller (fp) är ju mer eller mindre klart. Jag får kladda på röstsedlar för Stockholms län.

Moderaterna har Karl Sigrid på plats 11, tex. Hörde att han inte gillar hmf-lagen. Om det stämmer så behöver jag inte fundera länge till.
Centern har någon Alireza på plats 10. Ung. Vettig Cuf:are kanske?
Folkpartiet har på plats 12 Bijan Fahimi, och på plats 22 Lars Johansson. Den ena jobbar jag med nu, den andra har jag jobbat med tidigare. Stabila marknadsliberaler.

Landstinget struntar jag ärligt talat i och i kommunen får det bli en "fritidsledare" eller annat jönsigt som jag gärna identifierar mig med.

6 kommentarer:

sakine sa...

Jonas, det är ju också en variant.

Samtidigt vill jag stötta även mindre kända nyliberaler, och om Kars Sigfrid är en kanske min röst gör "störst verkan" genom att han får den?

Alla som hatar HMF är mina favoriter. Men visst ska jag ha Federley i tankarna.

Hrm...samtidigt gillar jag de frågor som Fredrik Malm och delvis även Gulan Avci (utrikespolitik: Kurdistan) driver, och de lär behöva stöd nu när fp sopat sig. Det här kan bli svårt.

sakine sa...

...det finns förresten en kristdemokrat också, Källstrand eller vad han heter, som verkar grymt stabil i yttrandefrihetsfrågor. Vet dock inte vilken lista han står på.

sakine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
sakine sa...

Hehe...då skulle nog knappast "Karl Sigfrid" toppa min trevliga-namn-lista ;o)

hrm sa...

Eller så an du göra som min kompis och inte "orka gå till torget [där vallokalen är alltså]". Den ligger typ fem minuter bort och människan har sprungit Göteborgsvarvet två gånger.
Men det finns hopp kvar. Han skulle kanske käka pizza på söndag och då röstar han...

Jag skyller på att välfärdsstaten har förslappat ungdomen.

sakine sa...

Hall, muta honom med något!

Om han nu VILL ha maktskifte. Annars ska du förstås inte tjata alls.