2006-09-11

Mina damer och herrar...

..årets Pippi: jag! Och tuffast av allt: Enligt liberalen LouiseP på Frihetspropaganda.

Tänka sig att hon pallade att debattera mot mig och en massa nassar på den gamla goda tiden, när debattforumet Exilen fortfarande var vid fullaste liv. På den tiden var jag radikalfeminist, kommunitarist och allmänt förvirrad. Nick: SAKI. Louise var den som i högsta vänsterkonjunktur skrev inlägg om att SKATT ÄR STÖLD och annat gosigt nyliberalt som fick såväl mig som nassarna att svimma. Men det var då det! Nu i efterhand är jag glad åt alla chocker jag utsattes för. Louise motivering till Årets Pippi:

"Så bör väl nämnas att krönikören Sakine Madon har uteslutits ur Folkpartiet och fått sparken från City och det riktas ursäkter till den turkiska staten. Och oj, hon är revolutionär PKKare också. Nej, jag bara skämta', det är bara som det står i viss turkisk media. Härmed utlyser jag Sakine till årets Pippi (inte för att jag är överdrivet förtjust i Pippiböckerna, men ni förstår säkert vilken typ av kaxighet jag menar)."

Inga kommentarer: