2006-11-26

Därför älskar jag flempan

...var men kompisen Tim på ett ställe i Högdalen (!) och lyssnade på ett rockband i kväll (lördag). I väntan på sena bussen hem träffar jag två underbara rockmänniskor som har varit på Iron Maidon.

De går också av i Flempan. Vi hinner prata rökförbud (jag är fanatiskt mot att staten pillar i vad vuxna människor bör sköta själva), Salemrassar och religioner. Medmera. De går av vid samma hållplats. Den ena svensk med lång skinnjacka och långt hår, den ena hårdrocks-jugge i samma stuk. Finns inget bättre än dessa spontana förortsmänniskor. Så udda människor varje gång, att det blir 'normalt' med 'det udda'.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, de där två har jag också hört talas om. Spontana förortsmänniskor, med 10,000 vinylplattor i samlingen. Bröderna hårdrock, liksom. "White man came, across the sea. He brought us pain, and misery. He killed our tribes, he killed our creed. He took our game, for his own need. We fought him hard, we fought him well. Out on the plains, we gave him hell." Ack, barndomens ljuva oskuld.

sakine sa...

hehe...!

Ja...de finns lite här och var mellan höghusen.

Postade nog det här blogginlägget seeent på natten. Men det är ju då man träffar alla intressanta och avslappnade förortsbor. Jag skulle kunna skriva en hel bok om folk jag har mött på nattbussen.

Anonym sa...

Det var synd att du tog den där bussen... Death Rattle Six, det andra bandet, var sjukt grymma.

Well, jag lyckades åtminstone scora en demo från Southbound (de du hörde/såg) innan de tog slut. Säg till om du vill låna :)

sakine sa...

Tim, åh nej...synd för mig, men jag behövde min sömn märker jag idag.

Gammal vettu! Ungefär som kvartersalkisarna på stället. De gav mig lite hopp för framtiden.

Anonym sa...

Haha, ja, scheisse...

trodde inte att lokalalkisar brukade ha ställen med entréavgift (och 40 spänn efter kl 21! Usch!) som stammishak. Men men, mycket ska man lära sig innan man blir gammal.

Kvinnan som jag stod och språkade med under en kortare del av Southbounds spelning började, believe it or not, :) tokragga på mig när du gått.

...tills hon såg ringen. Då var jag plötsligt högst måttligt intressant... mwahahaha =)

(Hon var ju inget under av skönhet...)

Anonym sa...

Inte visste jag att förortspoppare kunde vara udda i och med att de finns typ var man än tittar.