2008-04-26

Det är bra att vara stressad

...då gör man alla tråkiga saker, för att slippa göra det tråkigaste.

Jag sprang till närheten av Globen, över en mil (1,2-1,3?) och trodde jag skulle svimma. Spelade fotboll i går och känner att jag måste konditionsträna. Och köpa nya fotbollsskor. De jag har fick jag köpa - i panik, jag gör dumt nog sådant i sista sekund - på barnavdelningen. Fanns inte mycket att välja på, och de är till min förvåning lite för stora. Storlek 37. Påminner mig om mina gamla fotbollsskor från högstadiet eller vad det kan ha varit. De var en storlek för stora så att jag skulle "växa in i dem". Det gjorde jag aldrig.

Egentligen borde jag jobba och även skriva en egen text, ta körkort och förbereda veckan. Jag ska bara städa först...

1 kommentar:

Anonym sa...

Sakine,
Först dra över en streck för allt, vila en stund men inte lång tid. Sen börja skriva ditt eget tex. för att det tar lång tid att tänka på den. Sen i tur ordning gör saker i sin takt prova det går bra och du blir mindre stressad.