2008-07-15

Eh, socialliberal?

VästerviksTidningen utvecklar kritiken mot kritiken av vårdnadsbidraget. Tack för svaret och kul att ni läser här. 
Rubriken säger dock just vad jag tycker: "Skattereduktion, bättre idé". Just det. Sänkta skatter är naturligtvis bättre än stanna-hemma-jobba-inte-bidrag (och det gäller inte enbart för "barnfamiljer". Suck. Ständigt detta fjäskande för småbarnsföräldrar). Men det mest festliga i den korta texten är att min krönika om vårdnadsbidraget sägs andas "slentrianmässig socialliberal klåfingrighet"
Socialliberal? Nåja. Den dagen bidragsmotstånd är socialliberalism är jag väl socialliberal. Men tills vidare passar vulgärhögerlibertarian, som jag kallades i tråden till bloggposten nedan, mycket bättre.

3 kommentarer:

Marcus sa...

Har man tur kan man också bli kallad "Panglosliberal". Kärt barn har många namn förmodar jag.

sakine sa...

he he he...

Anonym sa...

"Socialliberal enligt somliga och vulgärhögerlibertarian enligt andra" eh, det var ju ganska lustiga politiska epitet du slänger dig med. :) Själv gillar jag hawkish libertarian på mig själv. Hm, frihetlig bombhöger?
På engelska skulle jag nog vilja kalla dig liberal libertarian då du blandar in en massa sociala frågor också typ feminism och annat skoj. Citat från LP, not only CAN a Liberal be a Libertarian, a Liberal SHOULD be a Libertarian. :) mvh Calle (www.tegis.wordpress.com)