2008-09-05

Panelen

Morgonens storartade panel. Vi hann inte med så mycket, men jag avslöjade att jag blev väldigt förtjust i Huckabees tal. Skarp skepsis mot den stora staten: USA ska inte bli Europa. Nu finns det mycket bra med Europa också, jag har svårt att välja mellan de olika världsdelarna precis som jag har svårt att välja mellan republikaner och demokrater. Men republikanerna har garanterat sin charm, precis som USA har det. Och så är jag svag för galna kvinnor som beskriver sig som pitbulls (förvisso med med läppstift, men ändå...).

Nu skulle man vara där.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Problemet med de där panelerna är ju att ni knappt får yra öht. Du sa väl totalt tre grejer?, Greider ett par sosse-standardprylar och ynglingen (vem fan det nu var) tre-fyra beskäftigheter.

Ni borde ju få programtid att dravla lite mer, ...hoppas iaf att tv4 pröjsar bra för att tvinga upp dig i svinottan ;)

sakine sa...

RL, det är en ganska ganska svår diskussionsform eftersom det går så fort och eftersom ämnen byts ut i sista sekund. Den 'vanliga' debattformen med en tydlig 'motståndare' är så mycket enklare :)

Händer ju att jag snor för mycket tid, i dag var det kanske tvärtom.

Men sminket blev jag väldigt nöjd med! Kanske för att det inte var för mycket smink. Fint blev det hur som helst.

Tim sa...

Det kan du vara men panelen var ju alldeles för kortfattad/lam/tråkig/intetsägande. Kräv mer tid eller färre ämnen. Det tror jag att alla skulle tjäna på. De kan väl fimpa en enda låt av de där husbanden? Fyra minuter till är ganska mycket om man från början har sju-åtta. En femtioprocentig ökning! ;)

sakine sa...

Tim, hehe...ja jag lyssnar inte heller på utklädda musiker kl 8 på morgonen.
Färre ämnen, som nu retorikkungen själv föreslår, kan säkert vara en poäng. Risken är ju bara att paneldeltagarna börjar pladdra och sväva ut :)