2009-03-26

Kortis om Florence Valentin

...och senaste skivan, på Kulturen.

6 kommentarer:

Will sa...

Florence Valentin ja, det är rätt lökigt med politisk musik. (Även om det finns grymt mycket bra vänstermusik.)

Vad menas med rubriken, Slagsmålsklubben? Har de ett samband?

Henrik Emilsson sa...

Skulle det på något sätt vara något fel på att bo i Gröndal? Jag bor på telefonplan och min chef i Gröndal. Hon säger att Gröndal är den mest övre-medelklass-kulturvänsterstadsdelen i hela stan. Eller menar du tvärtom? Att han återvänt till sin barndoms fina kvarter?

sakine sa...

William, inte jag som satt rubben men den är väl skön. Jag har inte gillat deras tidigare skivor så värst, men den här gillade jag mycket.

Emil, nje. Menade att Antell ogärna vill verka "östermalmig" - dvs kritisera exempelvis facket. Det märks så fort svartarbetande eller papperslösa dyker upp. Lite väl förutsägbart.

Att han/bandet vill ta avstånd från snobberier har väl aldrig varit en hemlighet.

Liz sa...

Fan, jag visste inte att du var en bra musikskribent också! :) Kul att höra texter kommenteras från ett annat perspektiv än den genomsnittliga vänstersentimentala kulturkoftan.

Vart nästan sugen att lyssna på skiten trots att det är bögig indiepop (from my point of view, du vet...) ;)

Mer musikrescensioner!

sakine sa...

Liz, tack :) Min första reaktion var ju att "eeeeh, jag har aldrig skrivit om musik". Men nu fanns det låttexter att kommentera.
Gillar vanligtvis inte heller den här sortens pop. Skäms lite för att jag gillar skivan.

Haha!

Liz sa...

Kör en liberal textanalys på Thin Lizzy då "Do anything you wanna do" ;)